Wyzwaniem dzisiejszych zajęć matematycznych było mierzenie centymetrem krawieckim lub metrówką czego tylko się da. Uczniowie pracowali w dwu, trzy i czteroosobowych zespołach. Każda grupa dostała za zadanie zmierzenie dziesięciu wybranych przedmiotów. Zadanie poza oczywistym ćwiczeniem umiejętności posługiwania się przyrządem do mierzenia, sprzyjało doskonaleniu umiejętności współpracy, rozwijało kreatywność i umiejętność rozwiązywania problemów. Samoistnie pojawiła się zamiana centymetrów na metry i pojęcia matematyczne takie jak: wysokość, szerokość, obwód. Nieoczekiwanie pojawiła się też nauka pisowni słów takich jak "automat" - ponieważ dzieci wyniki pomiarów zapisywały na kartkach i stawiały pytania: Proszę pani czy automat piszemy przez "u" czy "ł" ? Przy okazji okazało się również, że pierwszaki doskonale radzą sobie z zapisem dużych trzycyfrowych liczb.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz